Konsultacje okulistyczne u chorych na cukrzycę

starsza kobieta na badaniu wzroku u okulisty

Diabetycy w szczególności powinni dbać o swoje oczy – są bowiem narażeni na retinopatię cukrzycową i obrzęk plamki, dlatego tak istotne jest, aby regularnie zapisywać się na konsultacje okulistyczne dla osób chorych na cukrzycę typu 1 i 2. Systematyczne wizyty u okulisty pozwolą na prędkie wykrycie ewentualnych zmian chorobowych, a następnie na wdrożenie odpowiedniego leczenia.

Retinopatia cukrzycowa stanowi niezwykle poważne powikłanie cukrzycy – wynika z częstych hiperglikemii (czyli z wysokiego stężenia glukozy we krwi) i oznacza tworzenie patologicznych zmian w siatkówce. Jednak nie tylko hiperglikemia może stanowić czynnik ryzyka. Jest to również nadciśnienie tętnicze, długi staż chorobowy i współistnienie nefropatii cukrzycowej.

Konsultacje okulistyczne u chorych na nadciśnienie tętnicze

Choć wie o tym mało osób – nadciśnienie tętnicze ma duży związek z okulistyką. Wystarczą nawet jednorazowe skoki ciśnienia, by doszło do wylewu podspojówkowego. Regularne badanie dna oka może wykazać wylewy krwi, zmiany w plamce, a także obrzęki tarczy nerwu wzrokowego. Jest to niezwykle istotne w ocenie progresji nadciśnienia.

Konsultacje u alergików

Zapraszamy na konsultacje okulistyczne dla alergików. Przeprowadzamy diagnostykę w alergiach ocznych, które w obecnych czasach doskwierają niemal jednej czwartej populacji. Jeśli objaw czerwonego oka doskwiera Pacjentowi przez dłuższy czas, a dolegliwości nie chcą ustąpić, należy prędko skonsultować się z lekarzem. Podczas badania określimy, czy jest to stan zapalny, czy alergia, a następnie dobierzemy odpowiednie leczenie.