Badanie okulistyczne

pacjentka korzystająca z urządzenia okulistycznego

Naszych Pacjentów zachęcamy do tego, aby regularnie zapisywali się na badania okulistyczne. Dzięki temu możemy prędko wykryć ewentualne wady wzroku bądź choroby oczu.

Każde badanie poprzedzone jest szczegółowym wywiadem, podczas którego prosimy Pacjentów o podanie chorób przewlekłych oraz o określenie trudności w widzeniu, które skłoniły do odwiedzenia gabinetu okulisty.

Po przeprowadzeniu wywiadu aplikujemy krople rozszerzające źrenice, dzięki którym można szczegółowo ocenić gałkę oczną. Pamiętaj o tym, aby po badaniu dna oka nie prowadzić pojazdów mechanicznych – mogą mieć bowiem miejsce zaburzenia widzenia.

Badanie okulistyczne składa się z następujących elementów:

• pomiar ostrości wzroku,
  • pomiar refrakcji – badanie wady wzroku,
  • dobór korekcji okularowej do dali i bliży,
  • pomiar ostrości wzroku,
  • badanie ciśnienia śródgałkowego,
  • badanie dna oka,
  • badanie widzenia barw.

Leczenie okulistyczne

Badanie okulistyczne ma na celu pomoc w zdiagnozowaniu ewentualnych chorób oczu. Jeśli u Pacjenta zostanie wykryta jaskra, zaćma, choroby siatkówki (np. choroby plamki) bądź inna jednostka chorobowa, natychmiastowo wdrażamy leczenie okulistyczne. W przypadku jaskry wystarczą leki obniżające ciśnienie wewnątrzgałkowe, choć jeśli choroba jest rozwinięta, warto zapisać się na zabieg laserowy. Jeśli Pacjent choruje na zaćmę, niezbędna będzie operacja, podczas której zostanie usunięta zmętniała soczewka.

Orzeczenie okulistyczne

Na prośbę Pacjentów sporządzamy orzeczenia okulistyczne. Są to zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia – niezbędne np. do starania się o przyznanie stopnia niepełnosprawności. Jeśli wada wzroku utrudnia codzienne funkcjonowanie, wówczas Pacjent ma prawo do ubiegania się o orzeczenie.